Ochota Dzielnica m.st. Warszawy

Brak wydarzeń

Tablica informacyjna

Komunikaty i ogłoszenia

  • PAŹ
    13

    Obwieszczenie o wydaniu decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie podstacji trakcyjnej przy ul. Kopińskiej z towarzyszącą infrastrukturą

    Obwieszczenie o wydaniu decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie podstacji trakcyjnej przy ul. Kopińskiej z towarzyszącą infrastrukturą, na dz. ew. nr 10/5-cz, 12/14-cz, 22-cz, w obrębie 2-02-03 w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy, projektowanej w ramach przedsięwzięcia pn. „Budowa trasy szybkiego tramwaju od ul. Kasprzaka do Wilanowa na odcinku od Dworca Zachodniego do węzła z ul. Grójecką.” Na podstawie art. 61 § 4, art. 10 § 1 oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.) art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 293) obwieszczam, że po rozparzeniu wniosku złożonego 30 czerwca 2021 r. przez Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. dnia 12 października 2021 r. została wydana decyzja Nr 7/cp/2021 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie podstacji trakcyjnej przy ul. Kopińskiej z towarzyszącą infrastrukturą, na dz. ew. nr 10/5-cz, 12/14-cz, 22-cz, w obrębie 2-02-03 w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy, projektowanej w ramach przedsięwzięcia pn. „Budowa trasy szybkiego tramwaju od ul. Kasprzaka do Wilanowa na odcinku od Dworca Zachodniego do węzła z ul. Grójecką.” Pouczenie Zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a. zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie. Strony postępowania mogą zapoznać się z decyzją i aktami sprawy w Wydziale Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Ochota - ul. Tarczyńska 21. Prosimy o wcześniejsze telefoniczne ustalenie terminu udostępnienia akt, tel. +22 44 39 764. Stronom w sprawie służy odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wydziału Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Ochota w terminie 14-dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Zgodnie z art. 53 ust. 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym odwołanie od decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie. Odwołania od decyzji można składać za pośrednictwem poczty lub bezpośrednio, w Wydziale Obsługi Mieszkańców Urzędu Dzielnicy Ochota, ul. Grójecka 17a, Warszawa /parter budynku/. Doręczenia pocztowe należy kierować na adres: Urząd Dzielnicy Ochota, Wydział Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Ochota, ul. Grójecka 17a, 02-021 Warszawa.

  • PAŹ
    13

    Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej – wystartował nabór

    Od 28 września 2021 r. ARiMR przyjmuje wnioski o dofinasowanie w ramach PROW 2014-2020 na Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej. Nabór potrwa do 26 listopada 2021 r. O wsparcie mogą się ubiegać dwie grupy beneficjentów. Pierwsza to rolnicy, którzy zajmują się chowem lub hodowlą nie mniej niż 50 świń bądź zrealizowali zobowiązania rolno-środowiskowe w ramach wariantu 7.4 – zachowanie lokalnych ras świń, i chcą zrealizować inwestycje chroniące ich gospodarstwa przed rozprzestrzenianiem się wirusa afrykańskiego pomoru świń (ASF). Pomoc w wysokości do 100 tys. zł mogą otrzymać m.in. na utworzenie lub zmodernizowanie niecki dezynfekcyjnej, wyposażenie gospodarstwa w urządzenie do dezynfekcji czy budowę lub przebudowę magazynu do przechowywania słomy dla świń, zakup silosu na paszę gotową do bezpośredniego spożycia przez świnie i wykonanie robót związanych z jego posadowieniem (zwrot do 80 proc. kosztów kwalifikowanych zrealizowanej inwestycji), a także wykonanie ogrodzenia. W tym przypadku zwrotowi podlega do 80 proc. kosztów określonych według standardowych stawek jednostkowych, które wynoszą: 230 zł - koszt wykonania metra bieżącego ogrodzenia; 2 100 zł - koszt wykonania bramy; 710 zł - koszt wykonania furtki. Druga grupa to spółki wodne lub ich związki, w których większość stanowią rolnicy posiadający grunty rolne, lub w których więcej niż połowa zmeliorowanych gruntów rolnych objętych działalnością spółki jest w posiadaniu rolników. Ta grupa beneficjentów może otrzymać maksymalnie 1 mln zł na zakup maszyn i urządzeń zapobiegających zniszczeniu gospodarstw przez podtopienie czy powódź. Także w tym przypadku limit dofinansowania wynosi 80 proc. kosztów kwalifikowanych zrealizowanej inwestycji. Co ważne, spółki i związki spółek, które chciałyby ubiegać się o dofinansowanie następujących kosztów robót dotyczących urządzeń wodnych: przebudowy lub remontu rowu melioracyjnego; budowy, przebudowy lub remontu progu, zastawki, przepustu ze spiętrzeniem; prac na sieciach drenarskich; będą mogły to zrobić dopiero w kolejnym naborze. Wnioski o przyznanie pomocy przyjmują oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można dostarczać do placówek Agencji osobiście lub przez upoważnioną osobę lub elektronicznie – za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP, lub przesyłką rejestrowaną, nadaną w placówce Poczty Polskiej. Dotychczas ARiMR przeprowadziła 6 naborów wniosków o pomoc na Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej. Wsparcie zostało dotychczas przyznane blisko 4,8 tys. beneficjentów, a jego kwota wynosi na razie ok. 296 mln zł.

  • PAŹ
    13

    Obwieszczenie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na „przebudowie odcinka dwutorowej elektroenergetycznej sieci kablowej 110 kV relacji: GPZ Mory-RPZ Ochota

    Obwieszczenie o możliwości zapoznania się z wydaną decyzją nr 4/cp/2021 znak UD-V-WAB.6733.5.2021.MKA w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na „przebudowie odcinka dwutorowej elektroenergetycznej sieci kablowej 110 kV relacji: GPZ Mory-RPZ Ochota.

  • PAŹ
    07

    Obwieszczenie o wydaniu decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

    Obwieszczenie o wydaniu decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na przebudowie i budowie sieci wodociągowej DN 200 w Al. Jerozolimskich na działkach ew. nr 2/1-cz i 10/5-cz w obrębie 2-02-03 na terenie Dzielnicy Ochota w Warszawie Na podstawie art. 61 § 4, art. 10 § 1 oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.) art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 293) obwieszczam, że po rozparzeniu wniosku złożonego 28 lipca 2021 r. przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. dnia 07 października 2021 r. została wydana decyzja Nr 5/cp/2021 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na przebudowie i budowie sieci wodociągowej DN 200 mm w Al. Jerozolimskich, na odcinku od Ronda Zesłańców Syberyjskich do istniejącego hydrantu przy budynku w Al. Jerozolimskich 142a, na dz. ew. nr 2/1-cz i 10/5-cz w obrębie 2-02-03 w Warszawie. Pouczenie Zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a. zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie. Strony postępowania mogą zapoznać się z decyzją i aktami sprawy w Wydziale Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Ochota - ul. Tarczyńska 21. Prosimy o wcześniejsze telefoniczne ustalenie terminu udostępnienia akt, tel. +22 44 39 764. Stronom w sprawie służy odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wydziału Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Ochota w terminie 14-dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Zgodnie z art. 53 ust. 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym odwołanie od decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie. Odwołania od decyzji można składać za pośrednictwem poczty lub bezpośrednio, w Wydziale Obsługi Mieszkańców Urzędu Dzielnicy Ochota, ul. Grójecka 17a, Warszawa /parter budynku/. Doręczenia pocztowe należy kierować na adres: Urząd Dzielnicy Ochota, Wydział Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Ochota, ul. Grójecka 17a, 02-021 Warszawa.